Skip links

Forretningsbetingelser mondaybrew ApS

Generelle forretningsbetingelser for mondaybrew aps

Forretningsbetingelserne er gældende ved enhver aftale mellem mondaybrew aps (“mondaybrew”) og kunden (“Kunden”). Vi anbefaler, at Kunden læser betingelserne grundigt igennem.

1. Generelt

1.1 mondaybrew er et digitalt bureau, der leverer ydelser inden for webudvikling, design og digital markedsføring. mondaybrew udarbejder hjemmesider og webshops (”Webløsninger”) og kan efterfølgende bistå Kunden med support, hosting og online markedsføring på platforme som Google og sociale medier.

2. Aftalegrundlaget

2.1 Disse betingelser udgør sammen med mondaybrews tilbudsmateriale, inklusiv mailkorrespondance og ordrebekræftelser, det samlede aftalegrundlag for mondaybrews salg og levering af ydelser til Kunden. 2.2 Kundens køb af en ydelse kan ske ved både skriftlig og mundtlig accept af mondaybrews tilbud. Kundens angivelse af særlige vilkår i e-mails mv. anses ikke som en fravigelse af betingelserne, medmindre mondaybrew udtrykkeligt og skriftligt har accepteret disse.

2. Services

2.1 Hjemmeside og webshop (Webløsning)

2.1.1 mondaybrew leverer Webløsninger udviklet i open source CMS som WordPress og Shopify. Dette giver Kunden mulighed for selv at redigere, vedligeholde og videreudvikle Webløsningen efter behov. 2.1.2 Kunden modtager en fast pris baseret på en indledende dialog med mondaybrew. Prisen, som fremgår af tilbudsmaterialet eller ordrebekræftelsen, er baseret på mondaybrews vurdering af opgavens omfang, fx antal undersider. Kunden faktureres kun ekstra, hvis der er indgået en forudgående aftale om yderligere ydelser. 2.1.3 Hvis Kunden ønsker specifikke funktioner eller udvidelser undervejs i projektet, der øger omfanget af opgaven, kan Kunden vælge at tilkøbe de nødvendige timer for, at mondaybrew kan gennemføre disse ændringer. 2.1.4 Kunden vil efter opstart af projektet have løbende dialog med mondaybrews designer om Webløsningens design. Kunden kan få rettelser indtil tilfredshed opnås, men væsentlige ændringer fra det oprindeligt aftalte design kræver tilkøb af ekstra timer. Rettelser foretages i øvrigt efter et rimelighedsprincip baseret på omfanget. 2.1.5 Webløsningen vil være optimeret til at fungere på nyere enheder og de mest anvendte browsere. mondaybrew sikrer funktionalitet på enheder og browsere, der er opdaterede inden for de sidste to år. 2.1.6 Projekter med Webløsninger forventes afsluttet inden for 60 dage fra projektets godkendelse og opstart. Tidsrammen begynder at løbe ved accept af opgaven. 2.1.7 Betaling sker i to rater: første rate ved projektets opstart og anden rate ved overdragelse af Webløsningen, eller senest efter 60 dage. Hvis Kunden ikke betaler første rate rettidigt, vil anden rate samt eventuelle aftalte abonnementer forfalde til betaling. Forsinkes projektet som følge af Kundens forhold, er mondaybrew berettiget til at fakturere Kunden efter 60 dage. 2.1.8 En overdragelse af Webløsningen indebærer, at Kunden får login til løsningen. Dette kan ske enten når: 1) projektet er færdigt og online på Kundens domæne, 2) Kunden ønsker at lægge indhold på et testdomæne, og mondaybrew har udført sit arbejde, eller 3) mondaybrew vurderer, at Kunden ikke har interesse i at færdiggøre projektet grundet manglende respons.

2.2 Hosting & Support af Webløsning

2.2.1 Hosting & Support tilbydes som et abonnement, der fornyes automatisk. Tjenesten dækker både hosting af Webløsningen og løbende opdateringer, overvågning samt adgang til mondaybrews support. Støtten omfatter hjælp til redigering af tekst og billeder, men yderligere opgaver faktureres særskilt. 2.2.2 Hvert hosting-abonnement har begrænsninger mht. ressourcer som plads, trafik og processorkraft. Kunden kan dog opgradere efter behov. 2.2.3 mondaybrew er ikke ansvarlig for nedetid, som skyldes forhold hos serverleverandøren, og kan ikke garantere en specifik oppetid. 2.2.4 mondaybrew forbeholder sig retten til at pause Kundens hostingaftale, hvis Kundens Webløsning viser skadevoldende adfærd som spam, overforbrug af ressourcer eller usikker software. Adgangen vil blive pauset, indtil problemet er løst. 2.2.5 mondaybrew opdaterer løbende Webløsningen til den nyeste version, forudsat dette ikke skaber kompatibilitetsproblemer med den øvrige løsning. 2.2.6 Det primære ansvar for Webløsningen påhviler Kunden, men mondaybrew kan bistå med fejlrettelser forårsaget af Kunden eller tredjeparter, mod særskilt betaling.

2.3 Internetdomæne

2.3.1 mondaybrew tilbyder abonnement på internetdomæner, som automatisk fornyes årligt. Kunden kan få mondaybrew til at registrere et domæne, som derefter faktureres løbende. 2.3.2 Kunden kan til enhver tid overtage ejerskabet af domænet, forudsat alle betalinger er modtaget rettidigt. Ved opsigelse kan Kunden modtage vejledning i at overføre domænet.

2.4 Online markedsføring

2.4.1 mondaybrew tilbyder Online Markedsføring som abonnement, der løbende optimeres for at skabe resultater. Dette omfatter Google Ads, SEO og annoncering på sociale medier. Kunden accepterer mondaybrews databehandleraftale ved indgåelse af aftalen. 2.4.2 Kunden får en fast pris baseret på en indledende vurdering, og faktureres ikke yderligere uden forudgående aftale. mondaybrew udfører markedsføringsstrategien og optimerer løbende, men kan tilbyde opgradering af aftalen, hvis indsatsen øges. 2.4.3 Kunden forventes at bidrage med inputs til markedsføringen for bedst mulige resultater, men mondaybrew kan ikke garantere specifikke resultater.

2.5 Enkeltstående services og klippekort

2.5.1 mondaybrew tilbyder enkeltstående services, herunder grafik, webudvikling og redigering på Kundens Webløsning. Dette tilbydes som enkeltstående ydelser eller via klippekort. 2.5.2 Klippekort faktureres ved køb og er gyldige i 2 år fra købsdatoen, medmindre andet aftales.

2.6 GDPR løsninger

2.6.1 mondaybrew påtager sig intet ansvar for Kundens anvendelse af mondaybrews GDPR-løsninger, herunder cookiedeklarationer og politikker. Kunden er selv ansvarlig for at holde løsningerne opdaterede ifølge gældende lovgivning.

3. Priser, fakturering og betaling

3.1 mondaybrew oplyser priser i sit tilbudsmateriale til Kunden. 3.2 Alle oplyste priser er angivet i danske kroner og eksklusive moms. mondaybrew forbeholder sig retten til at justere priser mod forudgående varsel, herunder årligt for abonnementer. 3.3 Fakturaer har en betalingsfrist på 8 dage fra fakturadato. 3.4 For mondaybrews Webløsningstjenester faktureres betaling i to rater:
  • Første rate forfalder ved opgavens igangsættelse og baseres på det estimerede beløb i tilbuddet.
  • Anden rate forfalder ved overdragelse af Webløsningen eller ved afslutning af projektet. Ved projekter med løbende ændringer og revideringer justeres den endelige pris på baggrund af de aftalte tilkomne ændringer. Kunden informeres om større ændringer, og fakturering sker kun efter Kundens godkendelse af disse.
Eventuelle aftalte abonnementer, såsom hosting, forfalder samtidig med anden rate. Hvis Kunden ikke betaler første rate rettidigt, forfalder anden rate og eventuelle abonnementer straks til betaling. mondaybrew kan derefter kræve betaling via inkasso, jf. pkt. 3.10, for både første og anden rate samt eventuelle abonnementer. 3.5 Ved enkeltstående opgaver såsom grafik, webudvikling, ekstra funktioner eller tekstforfatning faktureres Kunden ved opgavens start, alternativt ved køb af klippekort. Disse opgaver faktureres til gældende timepris, dog med rabat ved køb af klippekort. 3.6 Betaling for abonnementet Hosting & Support skal forudbetales. Varigheden af fakturaperioden vil fremgå af tilbudsmaterialet, se også pkt. 5.1. 3.7 Betaling for abonnementet Internetdomæne faktureres forud for ét år ad gangen, medmindre andet aftales, se pkt. 5.1. 3.8 Betaling for Online Markedsføring kan enten forudbetales eller betales i rater, dog kræves tilmelding til automatisk betaling. Varigheden af fakturaperioden vil fremgå af tilbudsmaterialet, se også pkt. 5.1. 3.9 mondaybrew påbegynder arbejdet, når betaling er modtaget. mondaybrew forbeholder sig retten til at tilbageholde tjenester eller sætte services på pause, herunder hosting, indtil betaling er sket, hvis Kunden ikke overholder betalingsfristen. 3.10 Ved forsinket betaling fremsendes en rykker med et gebyr på kr. 100,00 samt et kompensationsgebyr på kr. 310,00 pr. rykker, og der påløber renter på 2 % pr. påbegyndt måned. Herefter vil inddrivelse ske i henhold til inkassolovgivningen, og mondaybrew forbeholder sig retten til at forfølge kravet.

4. Bindingsperiode samt opsigelse

4.1 For mondaybrews abonnementsydelser er der en bindingsperiode. Følgende bindingsperioder gælder, medmindre andet er aftalt i tilbudsmaterialet, som Kunden har modtaget fra mondaybrew:
  • Markedsføring: 3 – 12 måneders binding ad gangen
  • Hosting & Support: 12 måneders binding ad gangen
  • Internetdomæne: 12 måneders binding ad gangen
Kunden kan opsige abonnementet inden en ny periode gentegnes, og opsigelsen træder i kraft ved udløbet af bindingsperioden. Ved opsigelse inden udløbet af bindingsperioden refunderes betalingen for den forudbetalte restabonnementsperiode ikke. 4.2 Abonnementsaftaler såsom online markedsføring, hosting & support og internetdomæne kan opsiges af begge parter skriftligt med løbende måned + 1 måneds varsel før datoen for næste bindingsperiodes fornyelse. Ved opsigelse inden udløbet af bindingsperioden refunderes betaling for den forudbetalte restabonnementsperiode ikke. Eksempel: Hvis abonnementet fornyes den 1. marts, skal opsigelsen senest ske inden udgangen af januar. 4.3 Hvis Kunden opgraderer en abonnementsydelse midt i bindingsperioden, vil bindingsperioden starte forfra og betragtes som en ny samlet aftale i henhold til punkt 4.1. 4.4 Opsigelse skal ske skriftligt og sendes til hej@mondaybrew.dk. Opsigelsen skal indeholde tilstrækkelige oplysninger om Kunden, så mondaybrew kan identificere Kunden og den aftale, der opsiges. Der skal desuden specificeres, hvilke services der opsiges.

5. Kundens rettigheder og forpligtelser

5.1 Kunden er ansvarlig for at stille de nødvendige materialer og oplysninger til rådighed for mondaybrew og skal gøre dette rettidigt, så mondaybrew kan levere den aftalte serviceydelse til tiden. Sådanne materialer og oplysninger kan omfatte tekst og billeder til Webløsningen eller til annoncer på sociale medier. mondaybrew foretager ikke gennemgang af modtagne materialer, herunder korrektur af tekster, stavekontrol eller komprimering af billeder. Sådan bistand betragtes som ekstra arbejde og vil blive faktureret særskilt. 5.2 Når mondaybrew har overdraget Webløsningen, jf. pkt. 2.1.8, har Kunden en reklamationsret på 30 dage, hvor eventuelle fejl og mangler kan påpeges med henblik på udbedring. Reklamationer indgivet efter 30 dage fra overdragelsen faktureres særskilt. Reklamationsretten omfatter ikke fejl eller mangler, som Kunden selv har forårsaget, eller funktioner, som ikke var en del af den oprindelige aftale.

6. Ophavsret

6.1 Ophavsretten til den overdragede Webløsning tilfalder mondaybrew. mondaybrew forbeholder sig retten til at genanvende komponenter fra projektet i andre sammenhænge, herunder idégrundlag, funktionalitet og design. 6.2 Efter overdragelse af Webløsningen er det Kundens ansvar at indhente de nødvendige samtykker og licenser til brug af eventuelt ophavsretligt, designretligt, varemærkeretligt, markedsføringsretligt eller andet beskyttet materiale. 6.3 Kunden er ansvarlig for, at det materiale og de oplysninger, Kunden leverer til mondaybrew, ikke krænker tredjemands rettigheder, herunder ophavsret, og at Kunden har ret til at bruge materialet. Hvis materialet er udviklet af tredjemand, skal Kunden oplyse mondaybrew herom og informere om eventuelle licensbetingelser for materialet.

7. Fortrolighed

7.1 mondaybrew forpligter sig til at hemmeligholde enhver oplysning om Kundens forretningskoncepter, forretningsforbindelser samt oplysninger af økonomisk eller strategisk karakter om Kunden, som måtte komme til mondaybrews kundskab i forbindelse med parternes samarbejde. 7.2 mondaybrews medarbejdere er til enhver tid forpligtet til at behandle alle vitale oplysninger om Kunden og Kundens ejere fortroligt. Tilsvarende er Kunden forpligtet til at opretholde tavshedspligt vedrørende fortrolige oplysninger, der vedrører mondaybrew og som måtte blive formidlet af mondaybrew i forbindelse med løsning af en given opgave. 7.3 mondaybrews forretningssystemer og -værktøjer, som Kunden måtte tilegne sig i forbindelse med opgaveløsningen og relationen i øvrigt, må kun anvendes til Kundens interne brug, medmindre andet er udtrykkeligt aftalt. Disse må ikke anvendes over for tredjepart uden skriftlig tilladelse fra mondaybrew. 7.4 Ved indgåelse af aftale giver Kunden mondaybrew tilladelse til at anvende Kundens navn, logo, markedsføringsresultater og Webløsning som reference i eget markedsføringsmateriale, herunder på mondaybrews hjemmeside og sociale medier, med det formål at promovere mondaybrews ydelser. Dette vil ske på en måde, der er loyal og respektfuld over for Kundens brand.

8. mondaybrews ansvar

8.1 mondaybrew forpligter sig til at levere ydelserne rettidigt, forudsat at Kunden overholder de aftalte leverancer og frister. mondaybrew forbeholder sig dog retten til at tage højde for sygdom, force majeure og andre uforudsigelige situationer uden for mondaybrews kontrol, som ved aftalens indgåelse ikke kunne forudses eller overvindes. 8.2 mondaybrew er ansvarlig over for Kunden i henhold til dansk rets almindelige regler, med de begrænsninger der fremgår af aftalen og disse betingelser. 8.3 mondaybrew kan ikke holdes ansvarlig for indirekte tab, herunder – men ikke begrænset til – driftstab, tidstab, følgeskader, avancetab, datatab, goodwilltab og omdømmetab, som Kunden måtte lide. 8.4 Kundens erstatningskrav mod mondaybrew kan under ingen omstændigheder overstige det samlede beløb for projektet eller summen af Kundens betalinger for de seneste 6 måneders services ifølge abonnementsaftalen. I relevante tilfælde har mondaybrew ret til at søge regres mod tredjepart, som mondaybrew anser for ansvarlig. 8.5 mondaybrew kan ikke holdes ansvarlig i følgende tilfælde (uden at dette er en udtømmende liste):
  • Hvis Webløsningen har nedetid på grund af hostingproblemer, kompatibilitetsproblemer eller andre tekniske udfordringer med CMS-systemet. Dette gælder også i tilfælde af domæneredelegeringer, DNS-ændringer eller opdateringer på Webløsningen, som mondaybrew er blevet bedt om at udføre.
  • Hvis Kunden oplever fald i søgemaskineplaceringer, fx på Google, som følge af en ny Webløsning eller ændringer heri. mondaybrew kan ikke garantere søgeplaceringer ved lancering, implementering eller opdatering af Webløsningen.
  • Ved generel vejledning fra mondaybrew, især når vejledningen relaterer til juridiske forhold. Kunden kan ikke basere retskrav på mondaybrews generelle vejledning. mondaybrew yder ikke juridisk rådgivning og anbefaler, at Kunden konsulterer en fagkyndig juridisk rådgiver.
  • Hvis problemer opstår som følge af forhold uden for mondaybrews kontrol, såsom nedbrud af Webløsningen, strømsvigt, problemer med internetforbindelsen, hacking, computervirus eller misbrug af persondata.
8.6 Hvis mondaybrew påtager sig et projekt eller en opgave, som senere viser sig at være uigennemførlig, forbeholder mondaybrew sig retten til at annullere aftalen helt eller delvist. I sådanne tilfælde vil mondaybrew tilbagebetale det betalte beløb eller en del heraf til Kunden, afhængig af omfanget af det udførte arbejde.

9. GDPR

9.1 I det omfang mondaybrew modtager personoplysninger fra Kunden som led i indsamlingen af relevante kundeoplysninger (“Personoplysningerne”), vil disse blive behandlet sikkert og fortroligt i overensstemmelse med gældende dansk ret og EU-lovgivning. mondaybrew må kun anvende Personoplysningerne til de formål, som de er indsamlet til. Ved indgåelse af kundeforhold accepterer Kunden mondaybrews databehandleraftale. 9.2 mondaybrew anvender tredjeparter til behandling af alle eller dele af Personoplysningerne i det omfang, det er nødvendigt for at kunne udføre de aftalte ydelser. Når mondaybrew leverer en Webløsning, er mondaybrew ikke databehandler for Kunden. Kunden er dataansvarlig for Webløsningen og skal selv sikre, at de overholder reglerne om behandling af persondata, herunder ved at indgå databehandleraftaler med eventuelle databehandlere knyttet til Kundens Webløsning. mondaybrews bistand til Kunden i forbindelse med databeskyttelse faktureres særskilt efter gældende timepris, jf. pkt. 3.5. Hvis Kunden derimod køber et Hosting & Support-abonnement eller Online markedsføring gennem mondaybrew, vil mondaybrew fungere som databehandler. Se mondaybrews databehandleraftale, som Kunden accepterer ved indgåelse af aftale om hosting. 9.3 Ansvarsbegrænsningen i pkt. 8 gælder også i forhold til krav vedrørende brud på persondatasikkerheden, herunder krav fra registrerede, samt i forbindelse med behandlinger foretaget af mondaybrew, som Kunden har det juridiske ansvar for. 9.4 For yderligere information henvises til mondaybrews cookie- og privatlivspolitik på www.mondaybrew.dk.

10. Ændringer

10.1 mondaybrew er berettiget til at foretage ændringer i forretningsbetingelserne, fx ved ændringer i markedsforhold eller andre relevante forhold. Ved ændringer vil Kunden blive informeret, og Kunden har 20 dage til at opsige samarbejdet med virkning fra dagen inden, de nye betingelser træder i kraft. Opsigelse vil i så fald ske mod betaling for det arbejde, der hidtil er leveret af mondaybrew. Hvis Kunden ikke opsiger samarbejdet inden for fristen på 20 dage, fortsætter aftalen med de nye forretningsbetingelser.

11. Tvister og værneting

11.1 Hvis parterne ikke kan finde en mindelig løsning, skal enhver tvist eller uoverensstemmelse afgøres efter dansk ret med værneting i Københavns Byret.

12. Andre bestemmelser

12.1 mondaybrew tilstræber, at oplysninger på www.mondaybrew.dk og i al kommunikation med Kunden, herunder tilbudsmateriale og disse betingelser, er korrekte og retvisende, men mondaybrew tager forbehold for eventuelle tastefejl. 12.2 Disse betingelser er gældende fra 6. November 2024 og erstatter alle tidligere gældende betingelser.